Saturday, February 20, 2010

picnic at Desaru Kota Tinggi....


15 February 2010

nak dikatakan lamer xkepantai,,xjugak...

sebab baru je g mersing bulan lepas...

tp ati ni..biler dikatakan nak berjalan2...

sangat lah hepi....alhamdulilah...hari yang ditunggu2

pun smpai ler...ahad petang tu sempat kua g bli barang2

sikit...raser cm nak wat nasik lemak...

sampai je kat umah petang tu,,,aku kemas2 umah..

mak abah xder...umah ni sepah tol...ngan baju xbasuh...

aku setlekan suma benda..n malam tu aku masak...

just masak simple2...

makan kat umah memng sedap....maybe dah raser bosan

makn lua setiap ari...


b4 tido malam tu,,,sempat setting jam kol 5pg...

yer la kan...nak wat nasik lemak lg, bahan2 dia macam2...

so everything kener wat sendiri...sebab kat umah ni memh

xder orang pun nak bantu aku..ila ikot mak la pulak...

even aku kunci jam kol 5 pg pon...

tetap gak xbangun...nasin bek akmal call 5.30...

bagun tido aku terus amik periuk nasik...

bukak friz and amik segalanya yg berlaitan...

am sangatlah pelik negok aku masak pag2...

aku yg xsempat bercakap ape...terus je ngan memasak...

dah bagun lambat kan...so jadual bertolak tergangu lah sikit....

menu arini yang sempat aku masak selama sejam...ehehe...

menu arini.... :) nyum3

nasi lemak

sambal udang,

ayam goreng,

dan perhiasan2 biasa,

air rebina...

ngan sandwich tuna...

muka cm baru bagun tido...lalala..

ni suma kehendak akmal yer...aku xder idea nak msk pe semalam..

.akmal amik aku dalam kol 6.30 n kami menggunakan

highway senai-pasir gudang-desaru..sangatlah sunyi highway ni dipagi aritu...

tol pon xmahal...sekitar rm4 je....

kad tol senai-pasir gudang-desaru

n jalan ni sebenarnyer xsiap lg...n kami keluar di tiram....


meneruskan perjalanan sehingga ke desaru,,,


maser smpai desru dah ramai dah orang kat situ...


maybe dorang tido situ sebab banyk sagt khemah2...


aku pun terus amik port kat tepi pantai...


angin sgt kuat,,,and kami terus melantak...

coz tersangatlah lapa....cma2 ragam orang kat sini...

budak2 ramai...so memg happening sgt!!!

kami lamer kat situ...lebih kurang kol 1ptg....

kami pon bertolak balik umah....

sempat jugak aku singgah

di tiram,sajer nak negok pembangunan kat situ...

membangun jgak tiram ni...

ada gambarnyer...tp camera tu pd akmal plak...

badan sangat lah penat,,,

balik mandi2 terus tido...

malam nak kua lagi...yey!!!

No comments:

Post a Comment